Voor GreenPan is elke dag Earth Day

Ontdek de geavanceerde PFAS-vrije pannen van het Belgische merk.

Op 22 april 2023 vieren we Earth Day, een dag waarbij we stilstaan bij het belang van een gezonde planeet en waarbij we initiatieven vieren die de aarde helpen gezonder te worden.

GreenPan is zich erg bewust van haar rol en nam al meer dan 15 jaar geleden haar verantwoordelijkheid door als merk pannen en ander kookgerei te ontwikkelen met een PFAS-vrije ThermolonTM keramische antikleeflaag. Want de keramische antikleeflaag van GreenPan heeft alle voordelen van een traditionele antikleeflaag maar dan zónder de schadelijke stoffen.

Met GreenPan weet je dus dat je écht gezond kookt. Fijn voor het oog, voor de planeet én voor onze toekomstige generaties. Voor GreenPan is het elke dag Earth Day!

Ontdek GreenPan

Gezond koken begint met GreenPan

Je wil graag gezond en bewust koken, maar weet niet waar je moet beginnen? Met het juiste kookgerei zet je alvast een stap in de goede richting! GreenPan ontwikkelde in 2007 pannen met een PFAS-vrije Thermolon™ keramische antikleeflaag . Het begin van een wereldwijde revolutie! Want deze keramische antikleeflaag heeft alle voordelen van een traditionele antikleeflaag, maar dan zónder PFAS. De antikleeflaag is ook nog eens glad: je hebt weinig olie of boter nodig en je pan is in een handomdraai schoon te maken. Met GreenPan kook je dus écht gezond, in stijlvol kookgerei. Fijn voor de planeet, voor jezelf én voor onze toekomstige generaties!

PFAS-vrij koken

Traditionele antikleeflagen zijn meestal gemaakt met PFAS (poly- en perfluoralkylstoffen). Deze chemische stoffen maken alledaagse gebruiksvoorwerpen water-, vet- en vuilafstotend en breken nauwelijks af in het milieu. Vandaar hun bijnaam ‘forever chemicals’. Tijdens het productieproces kunnen PFAS terecht komen in het grondwater, in onze voedselketen en uiteindelijk in ons lichaam, waar ze schade kunnen veroorzaken . Daar wilde GreenPan niet aan meedoen! In 2007 maakte de wereld kennis met hun gezonde keramische antikleeflaag. Thermolon™ was een PFAS-vrij alternatief voor traditionele antikleeflagen. Intussen is het merk toe aan de negende generatie van hun Thermolon™ antikleeflaag.

Naar een volledig PFAS-vrije keuken

Wist je dat elektrische keukentoestellen met een antikleeflaag ook PFAS kunnen bevatten? Denk maar aan een gourmetplaat of een wafelijzer. Daarom bracht GreenPan in 2022 vier premium keukentoestellen op de markt. Een slowcooker, omnicooker, contactgrill en wafelijzer, voorzien van een revolutionaire PFAS-vrije antikleeflaag die hoge temperaturen aankan.

Maar daar stopt het niet: in de herfst breidt het assortiment verder uit, met elektrische toestellen en bakeware. Zo maakt GreenPan nog meer keukentoestellen met een PFAS-vrije antikleeflaag. ​

Ook na 15 jaar ontwikkeling blijft het merk de coating continu perfectioneren, waardoor deze anno 2023 nu toe is aan de 9e generatie. De Thermolon™ antikleeflaag wordt door het bedrijf zélf geproduceerd, waardoor ze bij GreenPan altijd perfect weten wat er in de pannen zit, en wat vooral niet: PFAS!

Make the Switch

De toekomst is PFAS-vrij

Een Europees verbod op PFAS ligt momenteel op tafel. Als dit verbod erdoor komt, mag geen enkele stof uit de PFAS-groep nog gebruikt worden bij de productie van antikleefpannen. Wacht niet tot het zover is! Kies nu al voor gezond kookgerei. Met 16 jaar expertise in PFAS-vrij kookgerei, weet je dat je bij GreenPan goed zit.

Make the switch

Onder de noemer ‘Make The Switch’ spoort GreenPan consumenten aan om ook de switch te maken naar PFAS-vrij koken. Fans vertellen waarom ze de stap zetten en waarom ook jij je oude antikleefpannen beter inruilt voor een gezonder alternatief. "Bak jij je ei al PFAS-vrij?"

Hoe groen is GreenPan?

Duurzaam denken én doen zit in de genen van GreenPan. De keramische antikleeflaag wordt uitgehard aan een lagere temperatuur, wat zorgt voor een 60% lagere CO2-uitstoot, in vergelijking met het uitharden van een traditionele antikleeflaag. Bovendien bevatten alle GreenPan pannen met aluminium een minimum van 25% gerecycleerd aluminium. Ook door bijvoorbeeld het gebruik van FSC-verpakkingen draagt GreenPan zijn steentje bij.

De GreenPan Eco Ranges

Collecties met aandacht voor duurzaamheid

GreenPan lanceert pannen met een slim ontwerp dat makkelijk geassembleerd kan worden voor gebruik en gedeassembleerd voor recyclage. Maak kennis met deze iconische reeksen waarin design en oog voor duurzaamheid perfect samengaan!

ONE FIVE

One Five

Zo is er bijvoorbeeld de One Five collectie: een extra speciale reeks, ontworpen ter gelegenheid van de 15de verjaardag van GreenPan. Deze limited edition collectie bevat verschillende technologische snufjes van 15 jaar research en ontwikkeling. Een echte blikvanger, verkrijgbaar in luxueus zwart en dennengroen en voorzien van een matgouden handgreep. Altijd feest in de keuken met deze pannen!

Prijzen vanaf €159,92 voor een 3-delige set

Meer beelden via de Image Gallery

EVOLUTION

Evolution

Ook Evolution is een jubileumcollectie. Dankzij de unieke Balance Pro™- technologie blijft de bodem van je pan vlak. Het XL-kookoppervlak biedt nóg meer bakplezier. Scratch Guard™ beschermt je pan langer tegen krassen.

Prijzen vanaf €59,90

Meer beelden via de Image Gallery.

ECO-SMARTSHAPE

Eco-Smartshape

De Eco-Smartshape collectie is dan weer handig voor wie een kleinere keuken heeft. Met zijn slimme, stapelbare ontwerp nemen de pannen minder plaats in je keukenkasten. Bovendien zijn ze extra compact verpakt en beschikbaar met een donkere en lichte handgreep.

Prijzen vanaf €49,90

Meer beelden via de Image Gallery.

Wat deze reeksen met elkaar gemeen hebben? Hun slimme design met aandacht voor duurzaamheid. Met een verwijderbare handgreep die je zelf op je pan schroeft, denkt GreenPan ook verder dan de levensduur van je pan. Voordeel? Minder verpakking zorgt voor een lagere milieu-impact, en dankzij dit aangepaste design zijn de pannen na hun levensloop makkelijker te recycleren.

Zo maak jij een duurzamere keuze!

Meer beelden vind je in de Image Gallery.

Noot aan de pers: ​
Vragen? Een toestel/pan testen? Contacteer ons gerust:

Marlies Neerinck

Senior Account Manager, Parlez

Persberichten in je mailbox

Over Greenpan

Het Belgische GreenPan ontwikkelde in 2007 de PFAS-vrije Thermolon™ keramische antikleeflaag en is sindsdien dé referentie op het gebied van gezond kookgerei, met een extra lijn in kleine keukenapparaten en bakgerei.

In 2012 kreeg het moederbedrijf van GreenPan een nieuwe naam: The Cookware Company. Ondertussen is het bedrijf een wereldwijde speler geworden met kantoren in Europa, Amerika en Azië en state-of-the-art fabrieken in Korea, China, Duitsland en Italië. Anno 2023 behelst The Cookware Company een 10-tal PFAS-vrije kookgereimerken.

greenpan.be